Jultid

Jag gillar hur ljusstakarna speglar sej i varje fönster och hur ljusslingor lyser upp en liten del av några gårdar.
När jag ser en pappa springa förbi utanför fönstret med en pulka släpandes efter sej kan jag inte annat än le. Jag håller andan när pulkar snurrar runt ett halvt varv men börjar le igen när pappan springer åt andra hållet med pulkan och barnet i behåll. Jag känner att julen är påväg nu. :D

Jag älskar känslan av jul, även fast det är kallt ute så glädjer det mej att det är kallt, det ska vara det när det är jul, annars är det inte jul. Men när jul och nyår har varit och jag har åkt snowboard så är jag nöjd, då får det gärna försvinna igen, sommar är trots allt bäst tycker jag.
Det är rätt fascinerande att det ändras från jätte varmt till snö året om. :)

Och jag har fortfarande inte lagt in några bilder på datorn så jag kan inte ladda upp någon bild heller. Äsch, jag ka ladda upp en gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0